Varför är det så viktigt? (2)

För mig är det viktigt att inte ha hemligheter för den jag älskar och att man kan känna sig trygg att prata om allt. Att hjälpa och stötta varandra är lixom grunden till ett tryggt och respekterande förhållande. För mig är det inte ok att ljuga för varandra, hur obehaglig sanningen än är så är det bättre att prata om det. Visst, jag vet att många säger att det finns vissa saker man inte ska prata om - som exempelvis tidigare sexuell eskapader eller om man varit otrogen osv. Vem har inte hört devisen "det man inte vet mår man inte illa av"? Visst devisen må vara sann, men vad bygger man för ett tryggt förhållande på det? Och vem vill leva i ett på fasaden perfekt förhållande där personerna involverade egentligen gör något annat än de säger och bara möts på en på förväg bestämd arena? Ett hittepå ställe där man spelar charader! JAG vill inte leva så! Jag vill har tillit, värme och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0