Varför är det så viktigt? (1)

Jag har såklart sökt på internet för att hitta andra som sitter med samma problem men de verkar vara få som vågar blogga om detta. Söker man på porrberoende/porrmissbruk på någon av alla de blogglistor som finns hittar jag ingenting. Det finns någon enstaka som skrivit, men jag hittar ingen anhörig. Jag hittade dock några frågor att ställa sig om man lever med någon med porrmissbruk på följande länk. Det är frågorna mera än hemsidans innehåll som intresserar mig för att det får mig att fundera. Det handlar ju om mig, mitt och min sons liv, som jag måste ta ansvar för.
Jag vill heller inte bli den värsta versionen av mig själv, den som ständigt går och är misstänksam, tror att sambon ljuger, en som går igenom historik på datorn och mobilen för att hitta bevis, en som smyger i sitt hem och tror att varje suck från badrummet, soffan eller sängen är en potentiell orgasmsituation där jag utelämnats. En som går och ororar sig för att man inte är tillräkligt sexig eller åtråvärd, snygg, ung, villig eller någon som oroar sog för framtiden och sonens framtida flickvänner (även om det självfallet även kan bli pojvänner - det vet man ju inte) och hur sambon kommer att reagera på dem. Om han klarar av att bli "nykter" från missbruket, när och hur kommer det att komma återfall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0