Hans porrmissbruk

Min sambo är porrmissbrukare. Så, nu är det skrivet. Fingrarna ville ta omvägar när ordet skrevs som om de in i det sista ville undivka att få det på print - in i det längsta blunda för sanningen. Men jag kan inte leva ett liv med förbunda ögon och låtsas som ingenting. Det är ju inte något "ingenting", det är ett stort "någonting" som förändrat hela mitt liv. Min syn på en man jag levt och älskat och delat allt med i tre år, som är far till mitt älskade lilla barn och som jag haft framtidsdrömmar med. Allt är förändrat och frågorna hopar sig i min skalle: Vem är du egentligen? Vaför gör du det? Varför har du ljugit och sagt dig stått för andra värderingar när vi pratat om dessa saker? Hur kunde jag missat detta? Ett axplock av det kaos som råder i mitt sinne. Och ingen har jag, annat än denna blogg, att på daglig bais dryfta mina osorterade tankar.
Idag ska ha söka hjälp har han sagt. Eller rättare sagt han sa det redan förra veckan och han har sedan försökt att nå Sexcentrum för att få komma på konsultation. Men det har varit telefonsvarare och telefontider där inga svarat. Jag vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro på det han säger, men en röst inom mig käftar emot och säger att han bara ljuger. Men han fick faktiskt ett telefonsamtal från dem när jag var med i bilen, som meddelade att han måste ha remiss från vårdcentralen. Så idag ska han ringa dit.
Jag skyper just med honom precis nu. Han säger att han ringt. Men han vet inte vilken tid de ska ringa tillbaka. Det är ju jävligt konstigt! Är det inte standard att de säger att de ringer tillbaka en speciell tid och på det numret han ringer ifrån?! 
Jag vet inte vad jag ska tro längre. Jag vet inte om han nu ljuger och försöker förhala sitt ansvar att ta hjälp. Jag vet inte vem han är... Jag bara försöker bekräfta att jag är glad och stolt över att han ringt dem och att han söker hjälp. Han gav mig bara "tummen upp". Hatar den symbolen! Vet aldrig vad den menar i olika sammanhang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0